четвъртък, 6 октомври 2016 г.

The Autumn Book Tag

Здравейте. Както виждате заглавието, днешната публикация е свързана с един таг, който почти всички направиха през изминалите няколко седмици, а именно The Autumn Book Tag. Бях тагната от сладураните от knigabezime, като тяхната публикация поне до този момент е в инстаграм профила им. На свой ред тагвам Сю, Лияна, Цвета и Катерина. На Лияна се извинявам, че все още не съм публикувала нищо по повод нейния таг, но ще го направя в най-скоро време. Някак си ми се искаше да отметна есенния таг преди есента да е приключила. :D
1. Кое е любимото ти нещо в есента?

Есенните листа. Красивите залези, които карат света да прилича на едно голямо оранжево листо. Мрачното небе. Факта, че мога да нося тениска и дънки без да ми е некомфортно с поне една от тези две дрехи. Одеялото, с което се завивам на дивана в хола, след като се прибера от училище. Истината е, че ако бях на 11-12 най-вероятно щях да спомена и рождения си ден, но вече не го приемам като основна причина да харесвам този сезон. А аз обичам есента най-вече заради поетичната красота на смъртта, която Септември носи още с първия ден от идването си. 

2. Коя книга ти напомня за училищните дни?

 „Хамлет“ от Шекспир, тъй като миналата година ми се наложи да я прочета, не защото умирах от  желание, а защото трябваше. Истината обаче е, че не подозирах, че ще ми хареса толкова много. Трябваше да се досетя, че ще стане така, защото обожавам трагедии и трагични герои + Хамлет ми напомняше адски много на Анакин Скайуокър *Анакин <3*. И, така де, това Шекспирово произведение си има специално място в сърцето ми. 

3. Коя книга ти напомня есента?

Делириум от Лорън Оливър. Освен цялата история с невъзможната любов, има нещо много романтично в нея, мило, уютно и все пак тъжно - точно като за есента. Докато я четях, си представях героите, обстановката  и пр. в онези типични есенни цветове, които всички ние виждаме от Септември до Ноември.

4. Коя корица ти напомня за есента?

Корицата на третата книга от поредицата „Подземни хроники“ на Сюзън Колинс, авторката на
„Игрите на глада“. Виждам, че историята на Грегор не е особено популярна в книжното общество, а според мен определено трябва да и се даде шанс. Най-общо за поредицата: middle aged книжки с привкус на игрите + Пърси Джаксън. Смятам, че на доста от вас ще ви допадне.

5. Коя е любимата ти хорър или Хелоуин история?

Нямам такава. Хелоуин е готин празник, но за човек, който приема 31 Октомври като чисто и просто рожден ден, значението, което му се придава през последните години, не е чак толкова голямо. Ако трябва обаче да спомена книга, която може да накара сърцето ти да бие от страх и напрежение, докато я четеш – то това е „Мизъри“ на Стивън Кинг. Изключително противоречива книга спрямо впечатленията на читателите ѝ. Аз лично съм от хората, които я обичат. Не случайно е на рафтчето ми с любими книги в Goodreads.

6. Кой е любимият ти хорър или Хелоуин филм?

Нямам такъв, тъй като не обичам да гледам хоръри. Споменавайки Мизъри обаче съм длъжна да спомена, че по книгата има филм, за който съм чувала, че е доста добър. Ако ви се гледа нещо по роман на краля на хорърите, може да му хвърлите едно око.

7. Кое предстоящо издание на книга през есента очакваш?

От официалните премиери – Gemina на Джей Кристоф и Ейми Кауфман,втората част на поредицата Илумине. Предполагам скоро ще бъде пусната от издателство ЕГМОНТ и по нашите книжарници, така че нямам търпение да се насладя на превода ѝ. 

8.Коя филмова премиера очаквате през есента?

ДОКТОР СТРЕЙНДЖ, КОЙТО ИЗЛИЗА МАЛКО СЛЕД РОЖДЕНИЯ МИ ДЕН! MARVEL, БЛАГОДАРЯ ЗА ПОДАРЪКА. А само да спомена – Rogue One излиза през Декември, така че очаквам все готини филми. 




Макар да обичам пролетта една идея повече от есента, то този толкова оранжев и пъстър сезон има специално място в сърцето ми. Още в отговора на първия въпрос обясних защо. Надявам се оставащите по-малко от два есенни месеца да ви донесат само хубави емоции. Това е всичко от мен засега. 

С обич,

Кристина.

4 коментара: