събота, 1 октомври 2016 г.

September wrap up

Здравейте. Отново съм тук с книжна равносметка, този път обаче тя е за Септември. Да, някои от книгите, които ще видите, са част от лятната ми „прочетено-през-лятната-ваканция“
купчинка, но тъй като ги прочетох през вече изминалия месец смятам, че мога да ги включа и в този пост. И така, нека да започваме.


1.       Въглен в пепелта – Сабаа Тахир – 5/5
Това беше първата книга, която прочетох през Септември. Една от причините да ме грабне е историята. Изключително много ми напомня като заряд и енергия на прочетеното в „Гневът и зората“. Любовта тук обаче не е никак натрапчива, напротив, прокрадва се помежду другото из всички останали сюжетни линии.  
Всичко в книгата напомня на стара легенда от персийските страни. Героите също са сложни, не са типичните YA персонажи. Оценката ми е 5/5, тъй като книгата, поне за мен е глътка свеж въздух и е нещо по-нетипично от всички останали юношески романи. С нетърпение чакам превода на втората част *дано я преведат, данооо*

2.       Кажи ми три неща – Джули Бъксбаум – 5/5
Много сладка книжка, прекрасна за разтоварване след дълъг учебен 
или работен ден. Всичко в нея може да те накара да се усмихнеш. Няма смисъл отново да обяснявам какво ме очарова в нея, можете да го прочетете в ревюто ми, което ще оставя тук.

3.       Хари Потър и Философският камък – Дж. К. Роулинг – 5/5
Обясних в миналия си пост как това всъщност е първата ми среща, или поне в книжния свят, с Хари и магическия свят на тази световноизвестна поредица. Влюбих се в книгите и определено се радвам, че им дадох втори шанс.

4.       Избрани стихотворения – Т. С. Елиът – 5/5
Истината е, че антологията на Елиът стоеше на currently reading рафта ми в goodreads от цяла вечност. Не знам защо, но все не намирах момент, в който да усетя, че съм готова да посветя себе си на пълната със символи поезия на един от най-големите модернисти в не само съвременната, а и световната литература. Ако смятате, че можете да отделите цял ден *минимум* на стиховете на Елиът, ви препоръчвам с 2 ръце този сборник. Още един от големите плюсове на това ново издание е и невероятната му корица *кхм, също така е и с твърди корици, кхм*. Но наистина, заслужава си да се докоснете до творчеството на поет от такава класа. Суперлативите по негов адрес са напълно заслужени.

5.       Хари Потър и Стаята на тайните – Дж. К. Роулинг – 5/5
Знам, че на повечето от вас не харесват именно тази книга от поредицата. Обаче. Едно голямо Обаче. Сантименталността ми се обади чрез спомените ми още от времето, в което за пръв път гледах филмите *все още не съм гледала последните два, защото си обещах, че първо ще прочета книгата. трудно е да се живее в свят пълен със спойлери за Хари Потър :)))))))*. Влюбих се в екранизацията на втората част от историята за магическия свят на Хари. И ето ме тук, седяща и обичаща книгата двойно повече. Все още не съм маркирала всички книги от поредицата като прочетени, но до този момент тази ми е най-любима.

6.       The Raven King – Маги Стийвотър – 5/5
О БОЖЕ ГОСПОДИ КОЛКО НЕВЕРОЯТНА Е ТАЗИ КНИГА! ПОСЛЕДНАТА КНИГА! ТОЛКОВА ДОБРА! Всяка думичка в четвъртата и последна книга от поредицата „Момчетата от академия „Алионби“ е пример за емоционална наситеност. Героите бяха развити докрай, всички показаха истинските си лица и краят.... не го очаквах.Наистина не го. Иска ми се да можех да прочета поредицата за пръв път,да се потопя в „Пророчеството на гарвана“ сякаш никога преди не съм я чела, но за съжаление не мога... Надявам се обаче някой ден да ми остане време и да препрочета поредицата. Препоръчвам я на всеки един от вас с две ръце и две крака. Страхотна е.

7.       Жената и мъжете, които бях – Димана Йорданова – 5/5
Една от най-добрите съвременни поетеси. Обожавам начина, по който си играе с думите. Обожавам и емоционалността и, начинът и на изразяване. Смятам, че това е една от стихосбирките, които си заслужава да си купите. Казвам една от, тъй като в това море пълно с все повече и повече нови стихосбирки от току-що излюпили се поети, тази, за която ви говоря тук, си струва да бъде прочетена.
8.       Хари Потър и Затворникът от Азкабан – Дж. К. Роулинг – 5/5
Наистина не смятам, че има нужда да обяснявам защо обичам тази книга. Дори не знам защо трябваше по-горе да казвам нещо за първите две части от поредицата. Обичам света на Хари и
това е.

9.       Milk and honey – Rupi Kaur – 4/5
Стихосбирката доби популярност през изминалите месеци. Това беше и основната причина да искам да я прочета. Нещата, които най-много ми харесаха в нея, са в първата част от сборника със стихове. Почувствах ги много близки до себе си. Махам една звездичка, защото не смятам, че някои от нещата трябва да бъдат публикувани. Заради това и тук ще сложа и trigger warning: rape, abuse.

Септември беше добър. Началото на есента бе благосклонно и откъм книги, и откъм учебния процес, тъй като до този момент не съм имала никакви проблеми и се справям изненадващо добре като за първи месец. Надявам се Октомври да бъде също толкова милостив към мен, ако не за друго, то поне защото идва рождения ми ден *хехе, 31 октомври, хехе*. Пожелавам ви един хубав месец изпълнен с нови книги и хубави емоции. Пожелавам си го и на себе си, защото кой не иска още един щастлив месец?

С обич,

Кристина.

2 коментара:

  1. Всички книги от поредицата за "Хари Потър" са чудесни. И на мен втората книга ми харесва доста. Убедена съм, че ще се влюбиш и в останалите. Приятно четене и успех с училището. 😊😊😊

    ОтговорИзтриване