вторник, 2 август 2016 г.

Рейнбоу Роуъл или колко много я обичам: updated post

 Здравейте отново. Както виждате от заглавието, постът ми ще е свързан с любимата на повечето от нас – Рейнбоу Роуъл. Ако сте чели публикациите в блога ми, то вие знаете, че аз съм и фен. Доста голям фен при това. Още повече знаете, че първият ми пост свързан с книги е за нея и романите ѝ, които бях чела по онова време (колко отвлечено звучи „онова време“). Та този път смятам да направя като слънцето и да сложа край на първия цикъл на блога ми, като отново разгледам по-обстойно творчеството ѝ. Защо го правя ли? Защото вече мога да се похваля като една истинска фенка (схванахте ли? фенка като „Фенка“... да.), че съм чела всичко, което знам, че тя е публикувала. Също така притежавам това „всичко“, а именно: "Фенка", "Елинор и Парк", "Прикачен", "Връзка" (като имам английската ѝ версия –Landline), 'Carry On', 'Kindred Spirits' и разказът и в' My True Love Gave To Me' – 'Midnights'. Разликата с първата ми публикация обаче ще бъде в по-разчупената версия на тази, която четете в момента. Не смятам да пиша дълги романи по темата ЗАЩО ТОЛКОВА МНОГО Я ОБИЧАМ ТАЗИ ЖЕНА БЕ, ни най-малко. По-скоро ще сложа любимите си цитати от книгите (и ако намеря и от разказите) и ще направя нещо като топ...6.. или 7? Ако още нещо ми хрумне по време на писането, ще разберете сами. Е, стига толкова празни приказки, нека да започваме.


Без Kindred Spirits, защото тогава още не си я бях купила


Любими цитати от книгите на Роуъл* **:

Елинор и Парк:

"Eleanor was right. She never looked nice. She looked like art, and art wasn't supposed to look nice; it was supposed to make you feel something."

"You can be Han Solo," he said, kissing her throat. "And I'll be Boba Fett. I'll cross the sky for you."

“What are the chances you’d ever meet someone like that? he wondered. Someone you could love forever, someone who would forever love you back? And what did you do when that person was born half a world away? The math seemed impossible.”

Фенка:

“To really be a nerd, she'd decided, you had to prefer fictional worlds to the real one.”

“Cath felt like she was swimming in words. Drowning in them, sometimes.”

“That's the ultimate kind of broken. The kind of damage you never recover from.”

Връзка:

“Neal didn't take Georgie's breath away. Maybe the opposite. But that was okay--that was really good, actually, to be near someone who filled your lungs with air.”

“It's more like you meet someone, and you fall in love, and you hope that that person is the one—and then at some point, you have to put down your chips. You just have to make a commitment and hope that you're right.”

“How does anyone ever know whether love is enough? It's an idiotic question. Like, if you fall in love, if you're that lucky, who are you to even ask whether it's enough to make you happy?”

Carry On:

“You were the sun, and I was crashing into you.”

“He's still looking in my eyes. Staring me down like he did that dragon, chin tilted and locked. "I'm not the Chosen One," he says.
I meet his gaze and sneer. My arm is a steel band around his waist. "I choose you," I say. "Simon Snow, I choose you.”

“I let myself slip away... Just to stay sane. Just to get through it. And when I felt myself slipping too far, I held on to the one thing I'm always sure of - Blue eyes. Bronze curls. The fact that Simon Snow is the most powerful magician alive. That nothing can hurt him, not even me. That Simon Snow is alive. And I'm hopelessly in love with him.”

Прикачен:

“I’d know you in the dark,” he said. “From a thousand miles away. There’s nothing you could become that I haven’t already fallen in love with.”

“I want someone whose heart is big enough to hold me.”

“October, baptize me with leaves! Swaddle me in corduroy and nurse me with split pea soup. October, tuck tiny candy bars in my pockets and carve my smile into a thousand pumpkins. O autumn! O teakettle! O grace!”

Kindred Spirits:

“If you broke Elena's heart, Star Wars would spill out. This was a holy day for her -- it was a cosmic event. This was her planets lining up. (Tatooine, Coruscant, Hoth.)”

“And the thing about nerd culture being mainstream culture now means that there's no place to just be a nerd among other nerds - without being reminded that you're the nerd.”

“People who are jerks don't get to decide whether they're jerks. It's left up to a jury of their peers.”

* Подредбата е определена от това коя книга е била прочетена 1ва, 2ра и т.н.  Съжалявам, че цитатите са на английски, но не съм си отбелязвала в книгите или поне не в нейните, кои изказвания или мисли на героите са ми направили впечатление.
** Нямаше цитати от Midnights, а и не ми се рови в книжката. Ако намерите разказчето някъде – прочетете го. Сладко е и не е дълго, така че няма да ви отнеме повече от 10 минути.

И така, следва класацията ми на книгите/разказите от Роуъл. Предварително искам да се извиня, ако някой се е почувствал обиден, ако не съм сложила любимата му книга на първо място. Мнението си е изцяло мое и не е нужно да се влияете от него.

7. Kindred Spirits – Бях УАУ и ЙЕЙ като видях това малко книжле в книжарницата, тъй като то бе последното нещо, което ми трябваше, за да запълня Рейнбоу Роуъл колекцията си. Е, вълнението ми бе неоправдано. Историята ми се стори сладка, защото съм фен на Междузвездни войни, но иначе нищо повече. Разказът си заслужава, ако искате да напреднете с предизвикателството на Goodreads.

6. Връзка – Искам да кажа, че обичам тази книга. Просто не е любимото ми нещо. Вървеше ми бавно, не се чувствах като част от историята (нещо, което романите на Роуъл почти винаги правят с мен)... Но беше хубава. И беше истинска. Просто не беше моята книга явно, не знам, някой ден ще я прочета и на български. Ревюто на книгата ще бъде сложено след поста.

5. Фенка – Тази книга също я обичам, но се влюбих в нея може би към средата. Една история, която всеки, който не е нърд, фен или както там се казва на български, трябва да прочете, за да ни разбере най-накрая, мамка му. Иначе е в типичния за Роуъл стил.

4. Прикачен – Последният роман от Роуъл, който прочетох. Супер сладък, чудесен за лятото или за натоварен ден, в който просто искате да разпуснете с една симпатична и ненатоварваща история. А ако сте романтици по душа – не му мислете повече, взимайте книгата.

3. Midnights – Това е един от най-прекрасните романтични разкази, които съм чела въобще. А от тези, които прочетох от сборника, този е най-добрият. Изключително сладурска история, която отново се развива в супер нормална обстановка. Ох, пак се сетих как ми пърхаха пеперудките в стомаха, докато четох я четох. Ако имате възможност, намерете разказа в някой сайт. Заслужава си.

2. Carry On – ( Линк към ревюто ми ще сложа след поста. ) Много се колебаех дали да не сложа този роман на първо място, но не го направих само и единствено заради протагониста,
който ме изнервяше постоянно. Иначе историята беше уникална и то не само заради приликите с Хари Потър. Докато четях цитатите от романа, се сетих колко много обичам Баз. Абе, няма да ви обяснявам какво толкова и харесах на тази книга, можете да го прочетете в ревюто ми.

1. ЕЛИНОР И ПАРК – Обожавам тази книга. Обожавам всичко в нея. Всеки един герой беше изграден прекрасно, както и всичко останало в нея де. Много малко книги могат да ме разплачат, същото се отнася и за филмите, но просто... Ох. На сърце ми е и ако трябва да опиша този роман, то тогава просто ще говоря бързо и развълнувано до такава степен, че сама ще си изгубя мисълта. Бих препрочела "Елинор и Парк" някой ден, но в момента нямам времето, а и силите да си причиня това отново. Под това разбирайте разпръснати чувства навсякъде. Та това е. Ако искате да усетите, че сърцето ви не е просто орган и че покрай него може би витае нещо наречено душа – вземете тази книга и я прочетете.

Явно няма да има нищо друго в поста, тъй като ще стане прекалено дълъг. Надявам се прочетеното да ви е харесало и по-разчупената версия да ви е допаднала. Също така се надявам да се влюбите в творчеството на Роуъл толкова, колкото и аз (освен ако вече не сте го направили.. тогава знаете – връщане няма). Сега ви пожелавам много усмивки и хубави емоции. И двете неща ще ги имате, ако прочетете някоя нейна книжка, хехе.
С много обич,
Кристина


П.С. : Ако след този пост няма друг такъв поне около половин месец – извън града съм и лаптопът ми не е при мен. Съжалявам. 



6 коментара:

  1. ТОЗИ ПОСТ. сега искам да прочета фенка наново, и да си купя другите и книги. this post made my day, thank you.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря ти за милите думи ^-^ carry on (!) е книгата, 'фенфикът' на любимата поредица на Кат от 'фенка' си заслужава 😁

      Изтриване
  2. Откъде си взе Kindred Spirits?
    Понеже от доста време искам да я прочета,но не успявам да я намеря никъде :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Намерих я в bookpoint, а вносител е Букохолик. ^^

      Изтриване
  3. Крайно време и аз да направя подобен пост! Обожавам я тази жена, как е възможно всяка нейна книга да е толкова страхотна! <3

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Всяка нейна книга е любов и мисля това е отговорът! ^^

      Изтриване