сряда, 20 юли 2016 г.

Видове походка на средностатистическият човек / writings vol.4


I
виждаш ли оня дядо ей там
който още скача
чиито мустаци още скачат
като топка
когато вижда бабата на мечтите си
виждаш ли го
мустаците му вече само бабата виждат

II

жената с походка на котка
и ханш полюшващ се като лодка
минава през сърцето ти
а ти се кръстиш
повтаряйки поредната притча
докато тя с котешкия си поглед
към теб незабелязано и грациозно притичва

III

за хората и мишките
или как един гризач
се плъзна по артериите ми
не мишка цял плъх
и изяде сърцето ми
и му изсмука любовта
с устата си острия връх

IV

погледни към терасата с голямото перде
и грижовната жена с малкото дете
как тя зад него върви като сянка
то не я чува
и не вижда как тя чисти всичко след него
без да каже и дума
тя само се усмихва и да заспи го чака
безплатен урок как да ходиш като майка


V

както лъчите на слънцето
ходят по цялото ми тяло
и щипват бялата ми кожа
така и той с целувките си
се разхожда нагоре-надолу
сякаш ме белязва
с на любовта ножа

нали го виждаш
онова сърце ей там отляво
там се разхожда най-често

VI

кой спира на гарите
изоставени от Бог дори
понякога някой заблуден влак
минава бързо
и отминава
а гарата все още се руши
и чака да падне

VII

на седмия ден даже Господ почива
и никой не върви
и никой никого никъде не чака
походка е забранена дума
и вятърът не шуми

това не пречи седмият вид походка
да е на убиецът
виждаш ли оня човек ей там
виждаш ли оня убиец ей там
когото никой никъде не чака
а и той никъде не се спира
отива
изтръгва ти сърцето
с походка
и с вкус на убийство

виждаш ли оня Бог
дето почива ей там

когато куршумът в сърцето се разхожда
когато пистолетът гърми
и Бога почива
дори въздухът не се движи
дори вятърът не шуми


Кристина Димова

С много усмивки, ами, 
аз.

Няма коментари:

Публикуване на коментар