понеделник, 18 януари 2016 г.

Books I’m looking forward to in 2016


Здравейте отново. Замислих се дали искам да пиша за това, което в момента преживявам с Carry On и стигнах до извода, че ще изчакам да я приключа изцяло, за да ви запозная с историята. За сметка на това обаче много ми се прииска да напиша статия за книгите, които чакам с нетърпение тази година *повечето от които са от издателския план на ЕГМОНТ, много добър подбор от YA книги*. Също така след очакваните тази година книги на родния пазар, ще напиша и тези, които съм набелязала поне на този етап от годината. Е, нека да започваме.

„Тъмна Дарба“
Александра Бракен
 
Отдавна искам да прочета тази книга, защото много ми липсват такива четива в ежедневието. Не помня кога последно четох нещо антиутопично и наистина... просто ми трябва. Все пак антиутопиите са едно от нещата, които отново ме върнаха към четенето, когато бях в много дълга читателска пауза. Историята звучи интересно, а и освен многобройните влогове по повод „Тъмна Дарба“, прочетох и поста на Лияна, който допълнително ме накара да искам да прочета тази книга. Публикацията й ще сложа някъде в самия край на моята такава.
Защо не споменах цялата поредица ли? Защото имам проблем с книгите, в чиито истории се втурвам без да се замислям, че може и да не ми харесат. Силно се надявам тази да не е от тях. Пожелайте ми късмет.

Illuminae
Ейми Кауфман и Джей Кристоф

Тази книга пък не знам защо. Историята не е от типичните, които чета. Корицата ли, името ли, не знам, нещо просто ме дърпа към нея. Наистина нямам кой знае какво да кажа, защото страня от влогове за нея, защото не искам да убия магията й, а в нея очевидно има такава.
Изглежда красива. И опасна. Изключително привличаща. Май е това. Просто искам тази книга. ЕГМОНТ, по-бързо.

‘Attachments’
Рейнбоу Роуъл

ХОРА. Тази книга ми остава и ще имам всичко нейно (или поне докато не издаде нова книга, която се очаква тази година? :D)!!! Убих се да я търся тази книга, в Хеликон я имат, но имат и Carry On и предпочетох нея. Както казах, изчакайте още малко за ревюто. Убедена съм, че има супер много от вас, които искат да се докоснат до магията на Саймън и Баз, за които са слушали от разни влогъри. Нямам. Търпение. За Attachments. ЕГМОНТ. ПО-БЪРЗО.


‘The Memory Book’
Лара Ейвъри

Набелязах си я, докато разглеждах издателския план на ЕГМОНТ. Звучи изключително
обещаващо, а и много искам да прочета такава история. Не, не само защото си падам по такъв тип книги, а и защото неотдавна гледах филм за момиче, което имаше краткотрайна памет и ми беше повече от интересно да видя как се развиват нещата. Мисля, че се казваше 50 първи срещи. Не е нещо кой знае какво, но за мен преди няколко години самата сюжетна линия беше „уооооооу“. Та да. Този филм провокира в мен желанието да прочета и тази книга.

‘Lady Midnight’
Cassandra Clare

Първо искам да започна с това, че силно се надявам издателство „Ибис“ да я пуснат, защото скоро, спомням си, четох, че е в издателския им план тази година? Което ме зарадва много
. Второ – не ми пука, ако Касандра просто замени имената на предишните и герои и ни продаде същата история. Имам нужда от това. Не, нямам нужда от „Реликвите на смъртните“. Да, не съм чела тази поредица. Обаче след „Адските устройства“ само аз си знам как жадувах още и още от историята (И от Уил де.). Една от най-големите ми надежди тази година е тази книга. Надявам се да не ме разочарова и дано, дано я пуснат.

Книги, които вече са издадени, но също искам да прочета

Рей Бредбъри
„451 градуса по Фаренхайт“

Прекрасни читателски отзиви. Хора, на които имам доверие, когато става на въпрос за книги
са ми я препоръчвали. Също така други са ми споменавали името на този автор многократно, говорейки за добри писатели. Дори не знам изцяло за какво става на въпрос. Но искам да я прочета. Просто да знам дали ще се влюбя в този човек, или ще го намразя. Доколкото разбрах с творчеството му няма как да останеш сив. А при мен сивото отсъства така или иначе.

Нийл Геймън
„Океанът в края на пътя“

Писател, който една от най-близките ми приятелки ми препоръча. Съответно и книгата. Още по-съответно го проверявам по-подробно и виждам, че е скорпион. Става ми един вид по-
близък. Решавам, че ще прочета книгата му, която имам от около половин година у нас. Чувала  съм и съм чела прекрасни неща за творчеството му не само от момичето, което споменах преди малко, но и от влогъри, а и съм чела критики спрямо него. Почти не остана причина да не прочета книгата му, така че след като се освободя от книгите, които имам да чета в момента, ще започна и неговата, която така или иначе е кратичка. Дано да ми хареса. Стискайте палци.

„Стъкленият похлупак“
Силвия Плат

А тази жена много я обичам. Пише божествено. Не знам защо пиша за тази книга тук, тъй като я започнах миналата година, но не я довърших, защото не бях толкова философски настроена. От малкото, което прочетох обаче, смея да твърдя, че за тази книга спокойно мога да възлагам
огромни надежди, защото просто предвещава брилянтно развитие. Пише простичко, красиво. Обичам я тази жена бе, това е, обичам я. И стиховете й обичам. Ако не сте чели нищо нейно, просто я потърсете. Ама веднага. Заслужава си, вярвайте ми.

‘The Raven Boys’
Maggie Stiefvater

Има я на български. Днес го осъзнах и желанието ми да я прочета стана още по-голямо. Чувала съм все хубави неща за тази книга и наистина смятам, че би заела голямо място в YA литературата. 10/10 представяне, дано и отвътре да е така.
Просто си я чувствам моя. Обаче, мноооого ви моля, ако някой от вас я е чел в български вариант, да ми каже, защото се колебая на кой от двата възможни езика да я взема. Благодаря предварително. Иначе съм влюбена в английската корица. И в цялата история, която не е от най-типичните. Надявам се и начинът на писане да ме накара да се влюбя.


Това е от мен засега. Ако някой може да ми предложи още нещо, което много му се е харесало през 2015, сега е моментът. Знам, че януари почти приключи, извинявам се, за което, но чак сега ми дойде музата за такава публикация. И защото е късно:

Пожелавам ви сладки сънища и много усмивки! 

Ревюто на Лияна


П.С.: Чакам и втората част от поредицата "Алена Кралица". Нямам търпение и за нея, защото обожавам първата част. Ще сложа линк към трейлъра и на първата, и на втората книга след този абзац. А сега наистина спирам с писането, защото това е четвъртата редакция на тази публикация.

Red Queen

Glass Sword






Няма коментари:

Публикуване на коментар