събота, 2 януари 2016 г.

Звездите ми го говорят

 Здравейте отново.


  След кратка пауза, за която се извинявам, реших да пиша за една от любимите си теми, а именно астрологията. Искам още в началото да уточня, че нито се приемам за професионален астролог, нито твърдя, че вече имам всички познания за тази непризната от повечето като такава, но според мен с право наричана наука. Мисълта ми е друга. Свързана е с хората, които ревностно я отричат, с тези, които правят "Зодиите като:", а сигурно дори не знаят, че зодията като първоначално значение е съзвездие и с тези, които не искат да приемат, че даже и на тях звездите им го говорят. 


 Астрологията е може би най-древната наука, възникнала още в зората на човешката цивилизация. Но не за създаване на хороскопи, като тези, които виждаме във вестниците. И не в значението на зодията като основна единица в човешкия характер. Астрологията е била, а и все още е наука изучаваща движението на небесните тела, луната и най-вече слънцето и синхрона на аспектите им със събитията на Земята. Тя може да бъде разделяна на няколко категории: натална, прогностична, астропсихология, медицинска (която в прочем помага на много хора и до днес, в края ще публикувам статия свързана с лекар, който се оповава на този тип астрология), кармична, хорарна, биснес астрология, синастрия и световна астрология. Не мога да кажа коя се използва най-често от човечеството в наши дни, но аз се занимавам, макар и аматьорски, с наталната и подкатегория. Дали има истини и дали не си въобразявам повечето от нещата ли? Дали не съм си вкарала просто някакъв филм за това, че астрологията е наистина важна наука? Сега ще ви обясня какво толкова много ме запали по нея, защото дори и да напиша цялата суха теория за същността на тази най-древна наука, няма да ви накарам да повярвате, така както аз съм повярвала, докато не ви разкажа какво доведе до тази моя страст. 

 Много любимо нещо ми беше да гледам хороскопа по БТВ след сериалите на баба и преди моите детски филмчета. Още тогава знаех подредбата на зодиите, но не разбирах защо ни трябват всички тези пророчески глупости. И да кажем минаха няколко години от последния път, в който гледах дневния хороскоп на Алена по споменатата преди малко телевизия, когато отново се докоснах до тази толкова специална за мен наука. Майка ми тъкмо беше открила някакъв сайт, в който можеш да си правиш натални карти (По това време не знаех как се наричат, така че за 9годишното ми аз това определение беше просто една голяма питанка) и се беше захванала с правенето на отделна за всеки член на семейството. Стигна се и до мен. Бях ( а и все още съм ) изключително любопитна за какво става на въпрос и досадната част в мен започна да мрънка "Мамо, покажи ми, хайде, моля те, кажи ми какво е това!". Тогава майка ми започна да чете. Първоначално, като за едно 9годишно хлапенце, важността на любовния ми живот или бизнес делата не бяха особено важни, обаче после чух и за някакви събития, които са истинни спрямо мен. И те не бяха малко. Първото, което прикова вниманието ми бе свързано с мои близки роднини и съдбата им. Тук смятам да спестя за какво точно става на въпрос, тъй като е прекалено лично, а и смятам, че ще ме разберете. :) И после за смейството ми, и за детството ми (което естествено тогава си беше в пълен ход, а и все още донякъде е), и за раждането ми дори (майка ми потвърди информацията. :D) и т.н. Тогава, естествено за едно хлапенце, реакцията ми беше от рода на "ОТКЪДЕ ГО ЗНАЯТ ТОВА?!?!?! МАМО ТЕ КАК МОГАТ ДА ЗНАЯТ КАКВО ЩЕ МИ СЕ СЛУЧИ???", а майка ми просто се засмя и незнайно как тогава успя да ме разсея и започнахме да си говорим по друга тема. И пак забравих астрологията за мъничко. Но сега, от две години отново грабя от тази неизчерпаема наука с пълни шепи. Защо ли? Защото открих много истина в нея. Донякъде открих и себе си във всички неща, които изчетох за положенията в наталната си карта. Много от нещата наистина са се случвали, други вероятно предстоят да се случат. Там е работата обаче, че това не е така само при мен. Направих си експеримент с много от познатите и приятелите ми и те бяха изключително изненадани колко много верни неща намират за себе си само защото луната им да речем е във везни. Не ми беше нужно да влагам усилия в това хората около мен да повярват в силата на тази наука, не защото и те са се запалили по нея, а защото освен, че видяха себе си в описанията, които им дадох, те се преоткриха, а най-важно за човек, поне според мен е цял живот да се преоктрива и усъвършенства.

 Вече и на мен звездите ми го говорят. Стоя тук, държаща ръководството си по астрология, знаеща повече, отколкото би трябвало да знам, тъй като няма да се занимавам с тази наука професионално. И знам, че зодиите не могат да бъдат песни, нито пък книги, филми, герои на сериали и пр. Зодиите са съзвездия, а разположенията и символичното им значение може да бъдат интерпретирани по различен начин спрямо това, в която област ти трябват. Знам, че зодиите могат и много да ти помагат, както на мен са ми помагали неведнъж. И че астрологията не е само хороскоп. Знам, че освен това, че характерът ми е скорпионски, аз се държа като овен, мисля като стрелец, обичам като дева, но имам нужда да обичам някого с чертите на везни. Че всъщност няма значение, ако в хороскопа ви за деня пише, че тъй като сте телец, специално днес ще сте много натоварени, защото това може въобще да не се отнася до вас и до вашите зодиакални аспекти. Че както и при всичко останало значение има вашата индивидуалност, а тя не стига само до сайтовете с ежедневни прогнози спрямо положението на вашето слънце (това е вашата основна зодия, да не се чудите, ако не знаете за какво точно ви говоря :D). Вашата същност е и до това как обичате, какво обичате, как мислите, как говорите, как действате. И че даже всички тези неща не могат да бъдат обхванати изцяло дори и от положенията на зодиака, защото астрологията не е тук, за да ти каже кой си изцяло, нито пък, за да диктува действията ти. Тя цели да ти помогне да намериш себе си, да ти покаже пътя на развитието, но не и да ти казва какво да правиш, защото всеки сам избира съдбата си.Заради това не смятам, че е редно астрологията да бъде отхвърляна като наука, защото тя се е доказала през времето, че заслужава да бъде такава наред с физиката, биологията, химията и пр. Просто трябва да се научим да говорим със звездите, защото те често ни показват знаците си, но ние не се вглеждаме в тях, не защото те са далеч, а защото ние изобщо не сме близо до нашата духовност. Тяхното значение не стига до вестника с прогнозата на Алена, нито пък с вицовете за тях, както повечето хора си мислят. Те не са пътеводители, нито пък трябва да ни казват всичко. Звездите просто понякога ни подксазват кои сме, след посказката избираш сам какво да правиш. А аз, както ви казах вече, не съм просто скорпион, нито пък съм всички онези изброени зодии. Аз съм човек със съдба и като всички съм преживяла начало, ще преживея и край. А тях дори и звездите не могат да ги предвидят. 


Статията с лекаря за медицинската астрология: тук  

Сравнително добър сайт за правене на натални карти: тук
Българска астровлогърка, която предполагам повечето знаете, но все пак: тук

 А и между другото, Честита нова година на всички! Пожелавам ви много щастие и естествено здраве, бъдете усмихнати, другото само ще си дойде. :)

2 коментара:

  1. Аз също се интересувам от астрология и смятах да пускам няколко поста относно тази тема, но не знам какво ме спира (липса на огън, примерно :D). Радостна съм да открия, че има все повече хора, които се вълнуват от астрология.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. О, астрологията е необятна и колкото повече мнения и виждания спрямо нея, толкова по-добре (или поне според мен). Ако напишеш нещо по темата, ще се радвам да го прочета. А за липсата на огън - при мен нещата са на обратния полюс, имам най-много знаци в картата си от тази стихия, не е много добре положението да ти кажа. :D

      Изтриване